luni, 26 noiembrie 2007

De ce vrea Basescu un Ungureanu sef la SIE?


Propunerea lui Mihai Razvan Ungureanu la sefia SIE de catre presedintele Traian Basescu mi s-a parut o gluma proasta inca de acum vreo 10 zile, cind a aparut sub forma de zvon. Am sperat ca nu se va confirma. Basescu nu este vreun naiv si stie ca MR Ungureanu, fostul ministru de Externe, a lucrat cu program contra intereselor romanesti. Or Basescu si-a facut din patriotism cal de bataie electorala. Macar cinismul trebuia sa-l impiedice sa faca o astfel de propunere. Si totusi a facut-o. De azi dimineata e oficiala. Am lasat sa treaca orele, pe de o parte pentru a scrie mai detasat, nu sub impulsul momentului, pe de alta ca sa am timp sa incerc a dibui ce motive ascunse si totusi patriotice l-au impins pe Basescu la un asemenea gest. Nu mi-a iesit nici una, nici cealalta. Recunosc, nu pot fi decit indignat. Nu ne-am facut de ris suficient in "epoca Talpes" si in cea a lui Harnagea? Avem nevoie ca nepriceperea in domeniu sa fie dublata de antiromanism?
Cum poate uita presedintele Romaniei episodul Gojdu, in care MR Ungureanu a fost vioara intii, in dauna intereselor nationale?
Si cum isi (si ne) explica presedintele Basescu gafele majore pe care le-a facut Ungureanu pe cind era ministru? Un ministru demis pentru neglijenta e bun de pus sef al SIE? Chiar nu avem un profesionist care sa ocupe scaunul ala?
Nu e nevoie de PSD sau de PNL pentru ca Traian Basescu sa alunece pe toboganul simpatiei electoratului. E suficient sa faca astfel de gesturi.
Vedeti alte reactii aici si aici.

1 Comentário:

Anonim spunea...

Daca ai aflat raspunsul...sa-mi spui si mie.Eu unul cred ca pana si Basescu a trebuit sa recunoasca faptul ca MRU are sustinere prea tare din afara...Si din prea multe directii:SUA,Rusia,Israel,Soros,etc.Ramane de vazut daca asta va fi un avantaj sau o catastrofa pentru Romania.