duminică, 25 noiembrie 2007

Si totusi am votat

Nimic din campania electorala pentru europarlamentare nu m-a convins sa merg la vot. Nici vreun candidat, nici vreo promisiune, nici vreo strategie de imagine mai interesanta. Peisajul a fost tern. Vocile - firave si neconvingatoare. Asteptarile - din ce in ce mai mici, pe masura ce ne-am apropiat de ziua hotaritoare: 25 noiembrie. De aceea nici nu m-am obosit sa scriu aici despre aceasta campanie. Eram aproape hotarit ca, pentru prima data, sa nu merg la vot. Am facut insa apel la constiinta mea de cetatean responsabil, mi-am zis ca nu se face sa hotarasca altii pentru mine, mi-am spus ca oricum vreau sa merg la referendumul pentru votul uninominal - desi e limpede ca nu va fi validat din pricina absenteismului. Intr-un cuvint, cu un mare efort de vointa, dupa Liturghie, m-am oprit la sectia de votare. Am mai citit o data cu atentie listele de candidati de la fiecare partid, inclusiv de la Partida Romilor, cautind un nume promitator. Cele mai triste liste sint cele ale "marilor partide". Cind vezi deschizind lista un Sorin Frunzaverde (PD), un Titus Corlateanu (PSD), o Renatte Weber (PNL), te apuca deznadejdea. Poate speri sa te scoata din incurcatura PLD? Ei, as! Acolo te intimpina "cel mai bun" (a mai fost unul, Petrica Roman, si acum face tusa de zor), Teodor Stolojan. Cauti cu disperare un partid mic dar vioi de care sa te agati ca inecatul. Dai de PIN. Pai poate sa te convinga s-o votezi Lavinia Sandru?
De PNG nu mai vorbesc. Doar nu credeti ca am capiat sa-l votez pe "razboinicul" din Ghencea.
Tristete mare, fratilor.
Intr-un final, mi s-au oprit ochii asupra PNTCD. Stiu, e si nostalgia de vina (nu dupa guvernarea aia de pomina, ci dupa ce ar fi putut sa fie in numele unor idei, idealuri...). Nume oneste, de oameni priceputi, pe primele patru locuri. In plus, nu, nici seful de partid, nici primul sau adjunct nu sint in capul listei.
Daca ma gindesc ca oricum PNTCD n-are nici cea mai mica sansa sa treaca pragul eletoral (deci nici sa ma dezamageasca), chiar ca e o solutie onorabila sa-i dau votul. ce bun era acum un uninominal, nu?
Apropo, in privinta votului la referendumul lui Basescu n-am avut dileme.
Votare usoara va doresc!

2 Comentários:

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Gand la gand. Si eu tot cu PNT. Si tot degeaba...

Ioan Usca spunea...

Dacă, de regulă, aleşii mei aveau un scor cam ca PNŢ actualmente, acum am reuşit să mă clasez (prin formaţiunea votată) pe poziţia a III-a. Deziluzionat nu voi fi, căci rareori îmi fac iluzii.
La Referendum, fireşte, n-am avut vreme să merg, deoarece mama nu-mi dă voie să discut cu derbedei sau să răspund întrebărilor puse de aceştia.
Pe plan local, o mare surpriză a fost PIN! La nivel naţional, însă, a obţinut scorul firesc... În rest, fără surprize notabile. Regret că nu fac pariuri, căci le-am cam nimerit pe toate, cu plus/minus 1%.