luni, 9 februarie 2009

Cornel Nistorescu, despre decaderea presei


Jurnalistul Petrisor Obae publica pe Pagina de Media un dens si util interviu cu Cornel Nistorescu. Este o analiza lucida a presei (mari) romanesti, cu concluzii triste, fireste. Redau mai jos citeva afirmatii ale lui Nistorescu, indemnindu-va sa ascultati interviul. Chiar daca a gresit si el destul, Cornel Nistorescu vede foarte limpede lucrurile.

* Întâlnirea cu netul n-a fost una lucidă, profesională şi echilibrată. Jurnalistica românească s-a dus în net cu o dezinvoltură care, după părerea mea, a deteriorat-o, ca să nu spun că aproape a sufocat-o.
* Nu se poate să faci jurnalistică fără să vorbeşti cu subiectul. Jurnalistica a ajuns o profesie făcută pe mobil. Pe net şi pe mobil. Nu se poate! E o joacă interesantă, de calculator, dar nu e jurnalistica aia care poate să mişte ceva în societate.
* Presa are prea mulţi comentatori şi prea puţini jurnalişti. Dacă deraiază într-o zi toate trenurile din România, nu cred că au picioarele rupte mai mulţi de cinci şase reporteri şi jurnalişti.
* Mulţi dintre colegii mei au devenit funcţionari. Să ai un job bun, să ai o mie, nu ştiu, 2.000 sau cât mai mult pe lună, şi dacă poţi să nu faci nimic. Sau să pleci cât mai repede de la serviciu.
* Încă o dată, e decăderea profesională. Noi am crezut că putem produce, în zece ani, 50.000 de ziarişti. Hai să fim serioşi! Producţia asta masivă de jurnalişti îşi arată slăbiciunile, incultura, lipsa de pregătire, de alfabet.
* Despre cum a reflectat presa accidentul în care a fost implicat: Mi-au plătit-o! Trebuia să mă aştept. Mă aşteptam. Unii au exagerat, alţii nu au exagerat.

1 Comentário:

Ion de la Chiuiesti spunea...

Are si dreptate, dar cred ca si exagereaza. Deh, cand nu mai esti pe locul intai si nu te mai citeste nimeni, nu e usor.