marți, 10 februarie 2009

Părintele Iustin Pârvu la 90 de ani


Astăzi, părintele Iustin Pârvu, stareţul Mănăstirii Petru Vodă (Neamţ), a împlinit 90 de ani. Piscurile senectuţii îl găsesc tot în luptă, căci sfinţia sa se află la originea unei ample dezbateri, declanşată de un apel al său, la început de an, în legătură cu introducerea paşapoartelor biometrice.

Cei 17 ani de închisoare politică, pe care i-a suferit sub comunişti, ca şi deceniile de călugărie trăite după aceea, l-au sfinţit cu adevărat pe prea-bunul părinte, dar nu-l scutesc de viclenia vrăjmaşului şi de răutăţile oamenilor, care continuă să-l rănească. La sfinţia sa parcă se ilustrează cel mai bine vorba aceea: "nici o faptă bună nu rămîne nepedepsită". Căci, de cele mai multe ori, îi fac rău oameni pe care-i crede apropiaţi sau cei care îi sînt îndatoraţi duhovniceşte. Toate le îndură părintele cu o demnitate şi cu o dragoste care s-ar cuveni învăţate de toţi cei care îl cunoaştem şi îl preţuim.

La ceasul acesta aniversar ne rugăm lui Dumnezeu să ni-l ţină sănătos şi în putere pe părintele Iustin cît mai mult timp. La mulţi ani şi buni, părinte!


ROST i-a dedicat un număr special părintelui Iustin Pârvu în urmă cu patru ani, pe care îl puteţi citi în arhiva revistei.

5 Comentários:

Anonim spunea...

http://cidadededeus.wordpress.com/2009/02/10/sa-il-ajutam-pe-parintele-mihai-constandache/

Anonim spunea...

Astazi am fost invitata la o emisiune culturala si am rememorat lucruri relevante pentru formarea mea profesionala.A fost un dialog sincer si relaxat si din vorba in vorba am povestit despre parintele Iustin Parvu, cum m-a ajutat el intr-un mod discret, o lucrare duhovniceasca facuta in taina. Acum cativa ani, inainte de inmormantarea parintelui Gheorge Calciu am ajuns si eu cel mult un minut fata in fata cu parintele Iustin. Am venit si eu cu o iconita si nu eram tocmai incantata de chipul sfantului, pentru ca atunci aveam o retinere cand ajungeam sa pictez chipurile. Mi-era teama sa nu gresesc. Dupa ce am ajuns acasa am sintit dorinta sa pictez chipul lui Hristos. Si apoi nu mi-a mai fost niciodata frica.
Teodora

Anonim spunea...

La multi ani si sa ne ajute Dumnezeu sa devenim vrednici de acest dar al Sau, care este Parintele Iustin.

Anonim spunea...

Dumnezeu sa-i dea sanatate si anii sfantului Haralambie!!!

Cel mai drag parinte duhovnicesc din viata mea...mi-e dor de sfintia sa,sunt tare departe,insa nadajduiesc ca rugaciunile pe care le face pentru noi,ne vor milui.

Anonim spunea...

La multi ani si ne rugam Bunului Dumnezeu sa va mai lase printre noi ca avem mare nevoie de sfintia voastra!