marți, 26 mai 2009

Există vreun motiv să votăm la europarlamentare?

A început campania pentru alegerea europarlamentarilor români. Oficial. Că ea a fost declanşată, neoficial, mai demult.

După lansări de candidaţi, dezbateri tv şi discursuri colorate şi nervoase, am înţeles că n-am cu cine vota. Oamenii aceştia care candidează nu au exprimat nici măcar o idee pentru care să merite votul meu. Candidaţii la europarlamentare n-au făcut decît să-şi plătească poliţe, să-şi sară la gît unul celuilalt şi să-şi promoveze candidaţii la preşedinţia României (deci să intre într-o bătălie care, teoretic, ar trebui dusă spre sfîrşitul anului).

Pe mine nu mă interesează cît de rău este celălalt, ci cît de bun este candidatul care-mi cere votul. Şi pot cîntări asta din ce aflu despre viaţa lui de politician, din ceea ce a făcut şi din ceea ce-mi spune.

Vreau un discurs pozitiv, curat, argumentat, convingător.

Am aşteptat să-mi explice măcar unul dintre ei cum va apăra el interesele României la Bruxelles. Nu numai că n-a făcut-o nimeni, dar parte din candidaţi, cu un mandat de europarlamentar în spate, au votat deja contra intereselor românilor, votînd de pildă rezoluţia Catania.

Campania mai durează şi încă mai sper. Însă, nu foarte tare.

Cum am mai spus şi altă dată, deşi nu e un sistem perfect, democraţia este, deocamdată, singurul sistem suportabil pe care îl avem. Iar acest sistem nu poate funcţiona fără votul poporului. Pe de altă parte, fiecare sîntem responsabili de votul pe care îl dăm. Trebuie să fim conştienţi de consecinţele votului nostru.

Vreau să votez. Dar cu cine şi pentru ce? Refuz să merg la vot şi să-l anulez sau să-l pun pe un candidat cert fără şanse. E ca şi cum mi-aş fura căciula singur. Caut ca votul meu să conteze şi să ajute la alegerea unei persoane în care am încredere şi care măcar promite să rezolve ceva ce mă interesează.

Dacă nu găsesc acel candidat, votez de amorul artei, ca să legitimez un sistem corupt; mimez democraţia, aşa cum o mimează şi politicienii?

Dacă nu am cu cine vota, oare nu sînt vinovaţi de asta chiar politicienii? Ba cred că da.
Iată, aşadar, cum politicienii care se pretind apărători ai democraţiei, de fapt, subminează democraţia. Sistemul democratic de la noi este un totalitarism de catifea. Faţă de totalitarismul comunist, acum ni se dă iluzia că avem ce alege, cînd, în realitate, nu avem de ales.

La capitolul partide avem mai multe PCR-uri, iar la politicieni avem diverse tipuri de activişti - care nu se abat de la "linia partidului" decît pentru interesele lor personale. În acţiunile lor contează doar directivele de la centru şi cîştigul propriu, niciodată interesul celor pe care zice-se că i-ar reprezenta.

Îi invit pe cititorii acestui blog să spună dacă ei au vreun motiv să voteze la europarlamentare.

6 Comentários:

Iuliana spunea...

La ce aş vota ? Să aprob prin votul meu ralierea europarlamentarilor români la toate proiectele anticreştine şi mascat-totalitare ce se propun şi se impun în PE ? Pentru mine e , vădit, o comedie, destinată « cetăţenilor turmentaţi » ai Europei de azi. Dar una sinistră, prin mizele jucătorilor/ scenariştilor şi regizorilor care au montat-o. Mascarada asta nici nenea Iancu n-ar fi tolerat-o, cu toată experienţa lui într-ale demagogiei şi jocurilor murdare de culise. N-am să umblu ameţită întrebând : « Eu cu cine votez ? » sau apărându-mă laş cu declaraţia « Eu nu lupt contra guvernului ». În vremea lui Caragiale mai mergea, dar acum...s-a depăşit demult cota absurdului îngăduit.

Anonim spunea...

Nu, nu exista nici unul... Niciodata. "Nici un compromis". Mai multe amanunte la urmatorul link. Sper sa ajute in luarea unei decizii... Doamne ajuta!

http://misesromania.org/312/

Anonim spunea...

Frate Claudiu nu mai votez de cand am fost inselat intaia data de presedintele Constantinescu si CDR, atunci cand acesta poza intr-un presedinte ortodox dar in fapt era altceva. Clasa politica romaneasca este oglinda intregii societati romanesti, ei sunt alesii nostrii, dintre noi. Poti spune ca nu chiar toti romanii sunt asa si ca mai sunt si oameni cinstiti, competenti si binevoitori care ar reusi sa faca ceva bun pentru popor. Da asa este, numai ca majoritatea poprului nu doreste asa ceva, ci cea ce a ales pana acum, de exemplu: un presedinte care mai trage la masea, mai scapa o injuratura, mai isi ajuta copiii sa se chiverniseasca, asa cum ar face si ei, asa cum sunt si ei. Cum ar putea fi un presedinte de stat care sa se lupte, cu adevarat, cu hotia si minciuna, cand acest popor a cultivat cateva generatii minciuna si hotia si spun asta si te rog sa-ti aduci aminte de epoca de aur, cand daca erai intr-o functie de raspundere aveai obligatia sa minti ca ai infaptuit realizarile aberante ale "preaiubitului" conducator, cand sub sloganul "fiecare trebuie sa traiasca de acolo de unde munceste" se fura tot ce se putea fura. Un exemplu: la alegerile din 1992 lucram la COMTIM (socotit cel mai mare combinat de cresterea porcilor din Europa} eram mecanic sef la o ingrasatorie zonala. Inainte de alegeri muncitorii m-au intrebat cu cine ar fi mai bine sa voteze. Eu le-am raspuns ca votez pentru schimbare. Seful de compex, fiind de fata, le-a spus ca daca voteaza schimbarea, noii votati nu o sa le mai permita sa plece acasa cu saculetul de furaje pe care il furau zilnic si il duceau acasa pentru porcii lor. Oamenii nu puteau concepe asa ceva, sacul ala nici nu considerau ca ar fi furat, era ca un drept al lor, deci au votat cu Iliescu. Seful de complex (care era cel mai mare hot dintre noi) s-a inselat, nici daca ar fi votat pe ceilalti nu ar fi fost opriti de la furaciuni. Si asa au furat pana ce statul nu a mai putut sustine economic COMTIMUL acesta desfiintandu-se, iar muncitorii au ramas someri.
Cam asta este felul in care vad eu ca sta treaba cu votatul, asa ca stau in pace si spun sa voteze cei care cred ca aceasta oferta electorala le poate oferi ceva.
Viorel Petcu

Vania spunea...

Un motiv ar fi: acela de a vota orice altceva decât PD-L, aceştia fiind cei mai răi dintre cei răi.

Anonim spunea...

Nu. Poate doar sa anulez votul.

Anonim spunea...

ANULATI-va votul:mergeti la vot, dar ANULATI-va votul .Astfel aratam ca nu suntem indiferenti, doar scarbiti.. aaa si stpampilati de mai multe ori si scrieti si o urare “de bine” pe buletinul de vot .Consecintele sunt mai multe decat o simpla anulare a votului