marți, 16 noiembrie 2010

De Lăsata Secului la Mănăstirea Diaconeşti


M-a învrednicit Dumnezeu şi-am petrecut Lăsata Secului la mănăstirea "Adormirea Maicii Domnului" de la Diaconeşti (în comuna Agăş - Bacău, nu departe de secuime). Înfruntînd unele ispite, am ajuns acolo sîmbătă seara, taman la vecernice - care a fost slujită în paraclis. Şi, printre rugăciuni, tămîieri şi cîntecele îngereşti ale maicilor, m-am regăsit. Am simţit cum încet, încet, de pe sufletul meu obosit cad, unul cîte unul, solzi mari de plumb. Era aşa cum mă aşteptam, aşa cum mi se întîmplă de cîte ori merg la Diaconeşti (prea rar, faţă de cît îmi doresc). Pentru mine, slujbele de acolo au efectul unei ape vii, care mă întoarce din morţi. Cufundat cu privirea în icoanele măiestrite de măicuţele din obşte, m-am întors la mine cel din vremea cînd eram mai bun.



A doua zi, la Sfînta Liturghie, în biserica arhiplină, am văzut pentru prima dată la o slujbă ortodoxă cu mult mai mulţi bărbaţi decît femei (pare-se rod al predicilor aspre, milităreşti ale părintelui Amfilohie) şi puzderie de copii neverosimil de cuminţi.



Iscusita strană de maici ne-a purtat prin slujbă ca într-o călătorie prin cer.
Apoi, părintele Amfilohie ne-a tîlcuit Pilda samarineanului milostiv cu referinţe la provocările veacului acestuia, punînd accentul pe nevoia de a stărui în bine. Căci stăruinţa în bine te ajută să treci peste toate ispitele cu sufletul senin şi te poate mîntui.


Am rămas la mănăstire pînă sub geana nopţii, fiindu-mi greu să plec spre casă dintr-un loc unde ştiam că sînt acasă.

UPDATE
Cititi si: Manastirea Diaconesti - Athosul mireselor lui Hristos

7 Comentários:

sceptik spunea...

Cu adevarat minunata lucrarea parintelui Amfilohie. Dumnezeu sa-i ajute si sa-i intareasca. In primul rand impotriva atacurilor meschine din interiorul Bisericii... Asa e la romani...

Georgiana T spunea...

parca as fi scris eu toate astea!:)multumim de postare!m-am regasit 100%

Aimée spunea...

Da, multumesc si eu! Aceasta postare a venit ca un raspuns...

Unknown spunea...

@ Georgiana & Crengu:

Va multumesc si eu ca ma cititi. Si ma bucur ca v-am fost de folos :-)

@ Sceptik:

Dupa cum zicea si parintele Amfilohie, daca persisti in bine, pune si Dumnezeu umarul. Mare nadejde avem!

Anonim spunea...

Im place cum ati scris.
Ma surprindeti uneori atat de placut.
Doamne ajuta si post usor!
Nicolae P.

Anonim spunea...

Ce este scris din suflet nu poate fi decat apreciat. Sper sa ajung si eu acolo cat de curand, mai ales ca sunt de prin zona.

Unknown spunea...

@ Nicolae P. :

Multumesc. Sa inteleg ca uneori va surprind si neplacut? :-)

@ Vlad:

Multumesc, prietene. Sa-mi scrii cum a fost :-)