miercuri, 9 februarie 2011

Poemele săptămînii (9)

Nihil
de George Bacovia

Ce trist amor
Să vrai,
Să stai, cu cei ce mor.

Şi ce avînt
Să treci
Pe veci,
Într-un mormînt.

Ce fără rost
Trăind,
Gîndind,
De n-ai fi fost.
Şi ce cuvînt…
Mister,
În cer,
Şi pe pămînt.


Răsărit
de Ion Barbu

Cînd cumpăna ridică-în zenit pironul clar
Pe chipul nopţii trece un gînd pieziş de ură…
Se scutură întreaga ei grea pieptănătură:
O urnă sub risipa vîrtejului fugar.

Şi dintr-al lumii rece, fierăstruit pătrar,
Belşug de fire scapă, în iederă obscură,
Pe dîmbul zării unde tînjeşte în armură
Scăpărător de raze, războinicul solar.

Dar podidit de valul de păr şi flori lactee
Cu lung fior trudind din vrajă se descheie,
Greoi, zvîcnind în salturi metalicul său trup,

De pletele surpate şi dinţi şi mîini anină:
Şi-adînc, la rădăcina fibrosului şurup,
Împlîntă-în ţeasta nopţii pumnale de lumină.


Poem final
de Geo Dumitrescu

Astăzi, mîine, sau poate niciodată
o să-mi arunc ancora la malul cerului…
Ce poate să însemne asta pentru tine iubito, pentru carnea ta,
dar va fi oare pentru mine dezlegarea misterului?

Astăzi, mîine, după fiecare sărut,
purtăm pe buze acelaşi semn de întrebare,
în fiecare clipă îţi duc sufletul în palme
şi hoitul important în spinare.

Pentru fiecare primăvară pierdută,
pentru fiecare somn al frunţii,
îmi ciocăneşti cu deget de zaraf în stînga pieptului,
unde mi se bat în capete munţii.

Odată o să-mi ceri mai mult; să-ţi vînd versul,
să te las să-mi asculţi sîngele cum sună,
să te las să-ţi speli mîinile în apele sufletului
sau cine ştie ce-ai să-mi mai ceri, fecioară nebună…

Astăzi, mîine, sau poate niciodată
îmi voi încheia cu ultimul vers, cartea.
Dar n-o să ne putem iubi atîta, draga mea,
e mult prea tîrziu pînă vine moartea!...

1 Comentário:

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Cam putina lume in ultima vreme la rubrica de poeme.

ÎN PAS CU VREMEA
P. S. Grigoriu

Sentiment modern:
Plictiseală, spleen, uitare
Absurdul lucrurilor şi-al vieţii
Moartea categoriilor categorisită artă pură

Sentiment modern:
Poluare şi rimă albă
Salvaţi delfinii, ignoraţi creştinii
Fum de haşiş, conştiinţă universală

La casa de nebuni cu Nietzsche!
Mărul putred e singurul bun
Tot ce-i vechi la gunoi, tot ce-i nou la gunoi
Ce-i ăla gunoi?

Sentiment modern:
Nu te mai iubesc.

Lunatic în copacii nopţii, adulmec parfum de antichitate