marți, 30 iulie 2013

S-a stins Costel Condurache

Rămas paralizat după gravul accident de automobil pe care l-a avut luna aceasta în Bulgaria, nici sîngele, nici rugăciunile nu i-au mai putut salva viaţa fratelui Costel Condurache (41 de ani), acest Badea Cîrţan al cauzei legionare dintr-o generaţie tîrzie (pe unde n-au ajuns, în anii '90, cărţile din traista lui!), ostaş ingenuu al lui Hristos şi pelerin neobosit în Sfetagora (eu ultima oară l-am văzut la Colciu, în toamna anului trecut, şi am izbutit amîndoi să îmblînzim o relaţie care a avut de-a lungul vremii destule sinuozităţi, căci dacă i-am admirat mereu rectitudinea, trăită aşa cum o înţelegea el, i-am digerat mai greu radicalismul neolegionar, în spiritul cam îngust al defunctei Gazete de Vest), ardelean cu aer arsenian şi nostalgii pretutindenare, trecut pe lîngă crucea monahismului (via Dionisie Ignat) şi apucînd-o în cele din urmă pe cea a căsătoriei (a lăsat după el doi copii - unul născut, iar altul în pîntecele soţiei, Cezarina), om care - dincolo de acorduri sau dezacorduri - era tăiat din stofa celor ce nu se lasă uitaţi. S-a stins, după o grea suferinţă, în seara zilei de 29 iulie 2013, Dumnezeu avînd cu el o socoteală pe care nu-i înţelept a o iscodi. Să ne rugăm cu toţii pentru odihna sufletului său rîvnitor şi pentru mîngîierea familiei îndoliate! (Răzvan Codrescu)

2 Comentários:

Anonim spunea...

A fost o flacara care a ars prea repede. S-a mistuit de dorul dupa Dumnezeu, tara si dreptate.

Anonim spunea...

Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca cu sfintii Sai. Costel Condurache s-a nascut pe data de 24 IV 1968.